آژانس هواپیمایی اسطوره بیستون

بدروم کجا بریم؟

بلاگ - 25 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

یکی از  قدیمی ترین کشتی های غرق شده دنیا، در موزه آثار باستانی زیر آب بدروم قرار دارد. بدروم شهری تاریخی و باستانی است. این شهر ترکیه پر از جاذبه های تاریخی ارزشمند و طبیعت شگفت انگیز است. در این مقاله بهترین مکان های دیدنی بدروم را همراه با آدرس، ساعات بازدید و هزینه ورودی معرفی کرده ایم.

قلعه سنت پیتر قلعه بدروم

قلعه سنت پیتر، یکی از قدیمی ترین جاذبه های تاریخی بدروم ترکیه است. اشیای تاریخی منحصر به فردی در این قلعه تاریخی بدروم قرار دارند. با رسیدن به بالای قلعه بدروم، تمام شهر زیر پای شماست. کافه و رستوران های دنج اینجا، طرفداران زیادی بین گردشگران دارند. در فضای سبز این قلعه نیز، پرندگان زیبایی مانند طاووس ها، به چشم می خورند.

بهار و تابستان، بهترین زمان برای بازدید از قلعه تاریخی بدروم است. در این زمان زیبایی طبیعت اطراف قلعه دو چندان می شود. این فصل ها بهترین زمان برای سفر به بدروم نیز محسوب می شوند.

آدرس و دسترسی به قلعه بدروم: بدروم، موغلا، چارشی، خیابان کاله

ساعات بازدید: هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۳

هزینه ورودی قلعه بدروم: ۶۵برای افراد زیر ۱۸ سال و معلمان ترک رایگان و برای گردشگران ۶۵لیر به ازای هر نفر است.

قلعه سنت پیتر بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم

موزه آثار باستانی زیر آب بدروم، یکی از بهترین مکان های دیدنی این شهر است. این موزه بخشی از قلعه سنت بدروم است. در این موزه اشیای ارزشمندی مانند شمش ها، جواهرات پادشاهان مصر و گلدان های مسی قدیمی، نگهداری می شوند. بسیاری از این اشیا مربوط به دوران حکمرانی امپراتوری عثمانی هستند.

سالن کشتی های غرق شده، از جذاب ترین بخش های این موزه بدروم است. قدیمی ترین کشتی غرق شده دنیا نیز در این بخش از موزه آثار باستانی زیر آب بدروم، قرار دارد.

آدرس موزه باستان شناسی زیر آب بدروم: بدروم، موغلا، محله چارشی، قلعه بدروم

ساعت کاری موزه باستان شناسی زیر آب بدروم: هر روز 8:30 تا 17:00، دوشنبه ها تعطیل 

هزینه بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم: هزینه بازدید از این موزه و قلعه بدروم، باهم 65 لیر است.

موزه آثار باستانی بدروم

مقبره هالیکارناسوس بدروم

مقبره هالیکارناسوس، از مهم ترین مکان های دیدنی بدروم است. این آرامگاه باشکوه به افتخار پادشاه ماوسلوس ساتراپ، طراحی و ساخته شده است. با آنکه بیشتر بخش های این بنا اکنون در حال تخریب است، اما هنوز خردسال صدها گردشگر برای بازدید از این مقبره به بدروم ترکیه سفر می کنند.

آرامگاه هالیکارناسوس ۴۵ متر ارتفاع دارد. این بنا کاملا از سنگ مرمر ساخته شده است. مجسمه های مختلفی از انسان، شیر و اسب نیز در محوطه مقبره هالیکارناسوس قرار دارد که هیچ کدام شبیه به هم نیستند.

آرامگاه هالیکارناسوس یا آرامگاه مازولوس، در گذشته جزوی از عجایب هفتگانه جهان بود. اما با وقوع زلزله، اکنون تنها ویرانه های از آن باقی مانده است. با بازدید از این جاذبه دیدنی بدروم، یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان را خواهید دید.

آدرس مقبره هالیکارناسوس: بدروم، موغلا، تپه جیک، خیابان تورگات رئیس، پلاک 93

ساعت کاری مقبره هالیکارناسوس: 8:00 صبح تا 17:00، دوشنبه‌ها تعطیل

هزینه بازدید از مقبره هالیکارناسوس: 14 لیر

مقبره هالیکارناسوس بدروم

تئاتر باستانی هالیکارناسوس بدروم

آرامگاه هالیکارناسوس تنها بنای باستانی بدروم نیست. بدروم دارای یک تئاتر قدیمی باشکوه، در نزدیکی مقبره هالیکارناسوس است. این تئاتر بیش از ۱۳۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. ترکیبی از معماری یونانی و ترکی در این سازه شگفت انگیز بدروم، وجود دارد.

در گذشته برنامه های متنوعی از جمله مبارزات و نمایش گلادیاتورها، در این مکان برگزار می شدند. اکنون نیز کنسرت و تئاتر های جذابی در این تئاتر هالیکارناسوس بدروم، برگزار می شوند.

آدرس تئاتر هالیکارناسوس: بدروم، موغلا، ینی کوی، خیابان کیبریس شهیتلری

ساعت کاری تئاتر هالیکارناسوس: 9:00 صبح تا 17:00، دوشنبه‌ها تعطیل

هزینه بازدید از تئاتر هالیکارناسوس: رایگان

بهترین جاذبه های دیدنی بدروم

دروازه میندوس بدروم 

با بازدید از دروازه میندوس، همزمان از یونان باستان دیدن کنید. این بنای دیدنی بدروم، به دست فرمانده هخامنشی به نام ماسل ساخته شده است. دروازه میندوس تنها بخش باقی مانده از یک دیوار ۷ کیلومتری است که برای محافظت شهر ساخته شده بود.

شاه ماسئوس همسر ملکه آرتمیس بود. این ملکه به عنوان اولین زن دریانورد ایرانی شهرت دارد. درست روبه روی این دروازه، خندقی وجود دارد که تعداد زیادی از سپاه اسکندر در زمان حمله  به ایران در آن فرو رفتن و شکست خوردند. از این رو دروازه میندوس از بهترین جاذبه های دیدنی بدروم برای گردشگران ایرانی نیز محسوب می‌شود. 

آدرس دروازه میندوس بدروم: بدروم، موغلا، اسکی چشمه 

ساعات کاری: محدودیت زمانی خاصی برای بازدید از این جاذبه تاریخی بدروم ندارید.

هزینه ورودی دروازه میندوس: رایگان 

دروازه میندوس

شهر قدیمی بدروم

با بازدید از شهر قدیمی بدروم، همزمان به یونان باستان سفر خواهید کرد. شهر بدروم تکه ای ارزشمند از یونان باستان است. کوچه های سنگ فرش با خانه های سفید و گل های کاغذی، از جذابیت های این شهر قدیمی ترکیه هستند.

اگر به بدروم ترکیه سفر کردید، حتما سری به کافه و رستوران های آن بزنید. نمایشگاه های هنری متنوعی نیز همیشه در این شهر، در حال اجرا هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

آدرس شهر قدیمی بدروم: بدروم، پشت قلعه سنت پیتر

بهترین مکان های دیدنی بدروم

سواحل بدروم

بعد از بازدید از جاذبه های تاریخی فراوان، نوبت به سواحل زیبای بدروم می رسد. کافه و رستوران های ساحلی بدروم، محبوبیت زیادی بین گردشگران دارند. شنا و قایق سواری نیز از تفریحات جذاب در سواحل بدروم است. اگر به بدروم ترکیه سفر کردید، حتما سری به سواحل زیر بزنید:

  •  Bitez 

  • Turgutreis 

  • Ortakent 

  •  Gumbet

سواحل بدروم

جزیره خرگوش بدروم

جزیره خرگوش، یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی بدروم است.این جزیره درست در کنار ساحل گوموشلوک قرار دارد. پیاده روی در امتداد این جزیره، از بهترین تفریحات تور بدروم است. خرگوش های زیادی ساکن این جزیره هستند که برای کودکان جذابیت خاصی دارند.

جزیره خرگوش بدروم

ساحل شتر بدروم

ساحل شترش، از خاص ترین مکان های دیدنی بدروم است. شتر سواری در این ساحل، محبوب ترین تفریح بدروم بین گردشگران است. قایق سواری و جت سواری نیز از دیگر تفریحات این ساحل است.

آدرس ساحل شتر بدروم: خلیج کارگی

ساحل شتر بدروم
بازار بزرگ بدروم

بازار بزرگ بدروم، یکی از بهترین مراکز خرید این شهر محسوب می شود. انواع کالاها، از جواهرات گرفته تا ادویه و لباس، در این بازار بدروم وجود دارند. بازار بزرگ بدروم، بهترین مکان برای خرید سوغاتی ترکیه نیز محسوب می‌شود. 

آدرس بازار بزرگ بدروم: بدروم، موغلا، چارشی، خیابان کولجو

ساعت کاری بازار بزرگ بدروم: هر روز  از ساعت 10:00 صبح تا 22:00

بازارهای بدروم

لیست بهترین مکان های دیدنی بدروم

بدروم بهشت عاشقان تاریخ و طبیعی است. این شهر باستانی پر از مکان های دیدنی مخفی و راز آلود است.

موزه آثار باستانی زیر آب، قلعه و تئاتر هالیکارناسوس و دروازه میندوس، از بهترین جاذبه های تاریخی بدروم هستند. سواحل بدروم، جزیره خرگوشی و ساحل شتر نیز از جاذبه های طبیعی این شهر ترکیه هستند. بازار بزرگ بدروم نیز  بهترین مکان برای خرید سوغاتی های ترکیه است.

مقالات پربازدید
6Lf9kSwmAAAAAM2r3nHz8lPnzg4ui3HJafp28TM2